Orionvenlo

Recreatieve atletiekvereniging

De trainingen van Orion zijn zo ingericht dat men op elk conditieniveau (of je nu trimmer, jogger of meer prestatief bent) met veel plezier kan trainen. Gezamenlijke looptrainingen staan onder leiding van gediplomeerde trainers of ervaren atleten. Looptrainingen op de weg of in het bos zijn zodanig gevarieerd dat eenieder op zijn eigen niveau kan deelnemen.

Ons streven is de loopsport voor een zo breed mogelijke groep, ongeacht geslacht of niveau van geoefendheid, toegankelijk te maken. Je kunt terecht op onderstaande locaties en tijdstippen.

  • Zondag van 9.30 uur tot 11.00 uur looptraining. Vertrek vanaf 'Boostenhof', Boekend.
  • Maandag van 9.30 uur tot 10.30 uur recreatief lopen. Vertrek vanaf Health & Racketclub, Boekend.
  • Dinsdag van 19.00 uur tot 20.30 uur baantraining. Sportkern Maassenhof omkleden e.d. bij Health & Racketclub, Boekend.
  • Woensdag van 9.30 uur tot 11.00 uur looptraining voor beginners. Vertrek vanaf Health & Racketclub, Boekend.
  • Woensdag van 9.30 uur tot 11.00 uur recreatief lopen voor 50 plussers. Vertrek vanaf Health & Racketclub, Boekend.
  • Donderdag van 19:00 tot 20:30 uur baantraining in Sportkern Maassenhof, Boekend.
  • Donderdag (alleen 's winters) van 19:00 tot 20:00 uur zaaltraining: Health & Racketclub, Heijmansstraat 101, 5927 NP Boekend. Vanaf eerste week oktober t/m laatste week maart.
  • Zaterdag vanaf 09:00 uur lange duurlopen, duur tussen 1 uur en 1:15 uur. Vertrekpunt is wisselend: Groote Heide Venlo, Tegelen, of Boekend bij Gemeenschapshuis de 'Boostenhof' Boekend. Voor informatie kunt u terecht bij Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken.   of Jos Wilmer.
  • Zaterdag vanaf 9.00 uur looptraining voor beginners. Vertrek vanaf 'Boostenhof', Boekend.

Klik voor uitgebreidere en actuele informatie van onze trainingen op: Trainingskalender

De meerderheid van onze leden zijn langeafstandlopers, d.w.z. zij trainen voor wedstrijdafstanden van 5km of meer. We hebben ook leden die niet trainen voor het lopen van wedstrijden, maar gewoon om hun conditie te verbeteren of op peil te houden. Het is daarom dat al onze trainingen zijn afgestemd op de verbetering van het zgn. "aerobe uithoudingsvermogen". Het trainingaanbod van Orion voorziet daarin. De trainingen op zondag, dinsdag en woensdag bestaan uit vaartspellen en extensieve intervaltrainingen waarbij gewerkt wordt aan het aërobe uithoudingsvermogen. Op zaterdag staat de duurloop op het programma. De zaaltraining op de donderdag ('s winters) is gericht op het versterken van loopspecifieke spieren zoals het spierkorset. Tijdens de baantraining op woensdag wordt de nadruk gelegd op beweeglijkheid, snelheid, techniek en kracht.

Voor meer informatie over looptraining kijk o.a. op: Runner's World. Daar vind je trainingsschema's voor (halve) marathon, 5km, 10km en veel andere informatie over de loopsport.

Terug


Orion wordt gesponsord door